~ * ~ Witam serdecznie na mon Joli visage ! ~ * ~

wtorek, 29 marca 2011

Małe laboratorium kosmetyczne we własnym domu - Biochemia Urody

           Od najmłodszych lat podobały mi się eksperymenty chemiczne. Podstawą były kolorowe fiolki pełne chemikaliów, które pod wpływem temperatury gotowały się, ulatniał się z nich dym czy też składniki wybuchały :D W szkole uwielbiałam, gdy na lekcji chemii były doświadczenia, a ja jako zapalony obserwator, siedziałam w pierwszej ławce (bo przecież najlepiej wszystko widać i nikt nie zasłania) i patrzyłam z fascynacją.
           Po tych zakupach mogę powiedzieć, że przypominają mi się tamte czasy... Trochę się rozmarzyłam :P Chciałabym napisać o moich pierwszych wrażeniach po zakupach na stronie Biochemii Urody - Twoje domowe laboratorium kosmetyczne. Na tej stronie znajdziecie przeróżne półprodukty kosmetyczne, które możecie samemu wymieszać i zrobić dla siebie krem, tonik czy odżywkę do włosów. Skusiłam się na hydrolat oczarowy (ok. 12zł), płyn wzmacniający do włosów (ok. 19zł) oraz coś mineralnego, czyli puder perłowy (12,50zł).

           Pierwszym produktem jest płyn, który można stosować jako: tonik do twarzy, łagodzi podrażnienia po depilacji, działa gojąco i łagodząco (w przypadku lekkich oparzeń lub skaleczeń skóry, podrażnień po słonecznych, ukąszeń owadów, obtarcia i uszkodzenia skóry), łagodzi opuchnięte okolice oczu, rozcieńczacz szamponów do włosów (łagodzi działanie i wygładza włosy i odżywia skórę głowy tonik do skóry głowy - pomocny przy łupieżu i podrażnionej, swędzącej skórze głowy), lekko nawilżającą i aromatyczną mgiełkę do włosów.
Jak widzicie jeden płyn a tyle pomysłów na jego stosowanie :] !
           Płyn jest bezbarwny, pachnie jak czysty i świeży las, ziołowo; pH 5,0 - 6,0. Posiada silne właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne, działa ściągająco, antybakteryjnie, łagodząco, promuje gojenie i regenerację podrażnionej skóry, odświeża, zmniejsza zaczerwienienie, wzmacnia i zwęża naczynka, reguluje pracę gruczołów łojowych, zmniejszając produkcję sebum, wspomaga walkę z wolnymi rodnikami i przedwczesnymi oznakami starzenia.
           Polecany jest dla cery naczynkowej, zaczerwienionej, podrażnionej, tłustej, trądzikowej, dojrzałej i zniszczonej.
źródło: hydrolat oczarowy i opis

           Drugim produktem jest zestaw do zrobienia płynu do włosów. Płyn jest oparty na kompleksie ziół (rozmaryn, ekstrakt z eclipty i zielona herbata), z dodatkiem witaminy B3 oraz kompletu aminokwasów siarkowych, które zapobiegają wypadaniu oraz stymulują cebulki włosów do wzrostu. Dodatkowo płyn łagodzi i regeneruje podrażnioną i łuszczącą się skórę głowy, zmniejsza przetłuszczanie się oraz pielęgnuje samo włókna włosa, chroniąc przed płowieniem i przedwczesnym siwieniem, jednocześnie dodając włosom blasku i grubości.
zestaw do wykonania płynu do włosów
           Polecany do włosów osłabionych, skłonnych do wypadania, słabo rosnących, przedwcześnie siwiejących, przetłuszczających się, przy podrażnionej i łuszczącej się skórze głowy, przy łupieżu i łojotoku.
W takim zestawie otrzymujemy:
1) hydrolat rozmarynowy; postać: bezbarwny, przezroczysty płyn,
4) ekstrakt z eclipty; postać: ciemny, brązowo-zielony płyn,
5) niacynamid (witamina B3); postać: biały, drobny proszek,
6) ekstrakt z zielonej herbaty z dodatkiem ekstraktu z pieprzu; postać: brązowy, drobny proszek,
7) aminokwasy siarkowe; postać: biały, drobny proszek,
2) plastikowy, mały kubeczek z miarką,
3) plastikowa bagietka,
* etykietka na gotowy produkt.
W tym przypadku musiałam dokupić spirytus rektyfikowany 95% vol.
źródło: płyn rozmarynowy

           Na sam koniec puder perłowy, który posiada proteiny wykazują duże powinowactwo do ludzkich białek skóry, dzięki temu zmikronizowana masa perłowa ma zdolność wnikania do warstw naskórka, wpływając na ujędrnienie i elastyczność skóry oraz działając regeneracyjnie i gojąco. Pudrowi perłowemu przypisuje się również działanie rozjaśniające przebarwienia oraz poprawiające koloryt skóry. Puder poprawia metabolizm skóry, działa przeciwzmarszczkowo, regeneruje, wzmacnia elastyczność i napięcie skóry, działa gojąco i antyseptycznie na drobne uszkodzenia skóry i wypryski, łagodzi, absorbuje nadmiar sebum, matowiąc skórę, zmniejsza widoczność drobnych zmarszczek i porów skóry, wygładza, rozjaśnia i ożywia koloryt, jest niekomedogenny (nie powoduje zatykania porów).
           Jest to puder biały, o transparentnym (bezbarwnym) wykończeniu, nadający się do każdego typu karnacji. Jako składnik neutralny, może być bez obaw stosowany do matowienia kremów z filtrami przeciwsłonecznymi.
źródło: puder perłowy
od lewej: Hydrolat oczarowy, Płyn wzmacniający do włosów, Puder perłowy
           Zanim skusicie się na zakupy, przeczytajcie dokładnie opisy produktów, abyście później nie byli zdziwieni ich działaniem. Może uznacie tę informację za zbędną, ale np. ten płyn do włosów jak można przeczytać na stronie, może spowodować pociemnienie włosów, albo hydrolat może spowodować niekorzystną reakcję, dlatego należy każdy kosmetyk najpierw testować na małym fragmencie skóry.
           Będą kolejne posty, w których napiszę recenzję jak działają moje "własnej roboty" kosmetyki oraz w jaki sposób wykonałam odżywkę do włosów, czyli zgodnie z instrukcją producenta ;P
Pozdrawiam,
~imadoki

8 komentarzy:

  1. Spadłaś mi z nieba z tym płynem do włosów bo ja dorobiłam się pierwszych siwych włosów w wieku 27 lat, a poza tym moje brązowe włosy mają tendencję do płowienia od słońca a ten płyn przyciemnia, więc trzeba będzie kupić:)
    A propos nieznanych kosmetyków: nie przypominam sobie, żebym czytała na Twoim blogu o kosmetyku, którego bym znała i to właśnie lubię, bo co komu przyjdzie z czytania setnej recenzji o Ziaji, nikomu i niczemu nie ubliżając? Chodzi mi oto, żeby się nowych rzeczy dowiadywać i po to moim zdaniem są blogi, żeby opowiedzieć o czymś, czego inni jeszcze nie wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  2. DO: Sayuri

    O kurcze, musisz mieć naprawdę słabe włosy. Za każdym razem jak myję włosy widzę ile mi ich wypada, to samo przy czesaniu. Kiedyś stosowałam różne odżywki, ale to nic nie dało. Sądzę, że to jest spowodowane przez hormony.
    Miałam okazję zamówić z koleżanką te półprodukty i naprawdę jestem z nich zadowolona. Zrobiłam sobie w tym tygodniu ten płyn na wzmocnienie włosów. To jak go się robi to pestka. I od razu wypróbowałam. Nie chciało mi się wierzyć w to co zobaczyłam. Tak jak zwykle przy myciu wypada mi kłębek włosów, to teraz zaledwie kilka ! Po prostu szok! Za jednym użyciem?! Nie wiarygodne. Trzymałam tę odżywkę przez prawie cały dzień i wieczorem umyłam włosy. Nie podoba mi się zapach po wtarciu we włosy, drażni mnie, ale jak ten produkt tak działa, wytrzymam. Farbuje trochę skórę palców, ale schodzi po umyciu mydłem. Jak najbardziej polecam ;]
    To miło, że możesz coś nowego przeczytać ;] Wiem, wiem o co Ci chodzi. Kiedyś napiszę o Ziaji XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za komentarz :) Fajny blog, widać, że masz powołanie do rozkminiania kosmetyków :P zainteresował mnie puder perłowy, nie wiedziałam że taki istnieje :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasjami uwielbiam mleczko jedwabne z keratyna,na dodatek swietnie wplywa na utrwalenie skretu wlosow oraz nadaje objetosci.Mam cienkie i miekkie wlosy wiec preparat jest wymarzony dla moich wlosow.Poza tym nie obciaza ich i moglam odstawic pianki oraz in preparaty do stylingu.Zapach nie jest szczegolnie ciekawy ale....wazne,ze dziala:)

    OdpowiedzUsuń
  5. DO: PeperMiint

    Dziękuję ;] Oh jaki uroczy komplement ^^ Puder ma dobre właściwości, na pewno dobry na późną wiosnę ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. DO: Hexxana

    O ciekawe te mleczko, o którym piszesz :] To prawda, najważniejsze, że działa :] Muszę bardziej porozglądać się na stronie Biochemii ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Imadoki,
    mleczko jest caly czas w sprzedazy,na poczatku bylo solo pozniej dolozyli keratyne i uwazam,ze warto bylo:)
    Kategoria-produkty do wlosow:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. A tak wogole jezeli lubisz tego rodzaju pielegnacje to goraco polecam oferte Mazidel,Zrob sobie krem czy Naturalisa:)))
    Poza tym puder perlowy wypada blado na tle pudru ryzowego z Coastal Scents czy pudru jedwabnego z Silk Naturals-jezeli nie znasz-polecam:)))

    OdpowiedzUsuń